Veelgestelde vragen
Onderstaand vind je veelgestelde vragen Heb je een andere vraag, dan kun je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.
Waar vind ik de handleiding van de Hydro@home waterontharder?
Je kunt via deze link de handleiding van de Hydro@home waterontharder vinden.
Welke waterontharder is het meest geschikt voor mijn situatie?
Wij kunnen je uiteraard helpen welke waterontharder het beste past in je persoonlijke situatie. Ook vertellen we je wat de valkuilen zijn bij het aanschaffen van een waterontharder en waar je op kunt letten bij eventuele andere aanbieders. Neem contact met ons op of kom langs in de showroom voor meer informatie.
Kan ik extra zout bijbestellen of afhalen?
Zout kun je eenvoudig bestellen via onze website ikwilzout.nl. Ook kun je zout afhalen in onze showroom in Stadskanaal. Kom gerust langs!
Mijn waterontharder is geïnstalleerd, waar moet ik rekening mee houden?
- Als je waspoeder gebruikt, dan kun je de dosering met 50% halveren. Voor vloeibaar wasmiddel geldt: gebruik maximaal de helft van de laagste dosering volgens de verpakking.
- Gebruik geen zout in de vaatwasser.
- Glansspoelmiddel is niet per se nodig, maar kan er nog wel voor zorgen dat de vaat beter opdroogt.
- Het beste is om los vaatwaspoeder te gebruiken. Een theelepeltje is voldoende.
- Verminder het gebruik van zeep en schoonmaakmiddelen met 50 à 75%. Als servies of oppervlaktes te glad aanvoelen of shampoo moeilijk uit te spoelen is, dan heeft u te veel gebruikt.
- Het gebruik van body lotion is niet nodig.
- Koffie kan sterker smaken, dus pas de dosering eventueel aan.
- Vergeet niet eventuele espresso-apparaten etc. in te stellen op zacht water.
- Sommige apparaten hebben hard water nodig. Bijvoorbeeld de CV unit van o.a. Nefit, heeft als garantiebepaling dat het systeem niet met kalkvrij water gevuld mag worden. Bijvullen is dus geen probleem. Als u het hele systeem opnieuw vult, dan kunt u de bypass van de waterontharder omzetten. Bekijk hier de video over het omzetten van de bypass.
Kan een waterontharder wel in de meterkast geïnstalleerd worden?
Ja, onze compacte waterontharders kunnen in je meterkast geplaatst worden. Door onze flexibele opstellingen met compacte zoutbakken (speciaal ontwikkeld voor de meterkast) passen deze bijna in elke meterkast. Dit gebeurt op een manier zodat je hoofdkraan van het water en gas en je hoofdschakelaar van je elektra goed toegankelijk blijft. De zoutbak is een gesloten container die geen zoutdampen veroorzaakt en onze zoutbak staat niet onder waterdruk.
Heeft een waterontharder een afvoer nodig?
Ja, elke waterontharder die regenereert met pekelwater heeft een afvoer nodig. De afvoerslang van onze waterontharders mogen zelfs 2 meter verticaal en 5 meter horizontaal zijn. De afvoerslang heeft een diameter van 18 mm en is flexibel (vergelijkbaar met een tuinslang).
Wat is de waterhardheid van mijn woonplaats?
Voor de meest actuele waterhardheid kun je kijken op de site van je waterbedrijf.
Hoeveel garantie zit er op mijn waterontharder?
Standaard zit er 5 jaar fabrieksgarantie op je waterontharder. Wij adviseren 1x per 2 jaar onderhoud te plegen aan je waterontharder en zullen hiervoor contact met je opnemen. Wanneer je de waterontharder bij ons aanschaft en periodiek onderhoud laat plegen door ons, verlengen wij de garantie met nog eens 5 jaar naar in totaal 10 jaar.
Hoeveel zout moet er in het reservoir zitten?
Het zoutreservoir mag helemaal gevuld worden. De ondergrens is het waterniveau onder in het reservoir.
Moet het zoutreservoir aangevuld worden met water?
Nee, het waterniveau wordt automatisch geregeld door de waterontharder.
Kan ik tussentijds ook hard water tappen?
Op iedere waterontharder zit standaard een zogeheten bypass schakelaar, deze kunt u gemakkelijk omzetten (180° draaien). Vergeet deze niet weer om te zetten na gebruik. Omzetten bypass Delta waterontharder – YouTube
Op welke wijze kan ik de factuur betalen?
Na het plaatsen ontvang je van ons je factuur per mail. Het bedrag mag je pinnen, mocht je op andere wijze willen betalen bijvoorbeeld via je bouwdepot dan kun je dat aangeven op het moment dat je de installatie-afspraak maakt of bij de monteur.
Mijn Hydro@Home waterontharder heb ik elders aangeschaft, plegen jullie wel onderhoud aan mijn toestel?
Ja, de kosten hiervan bedragen €100,- voor de simplexmodellen en €110,- voor de duplexmodellen incl. btw en incl. voorrijkosten. Dit is exclusief onderdelen wanneer deze buiten de fabrieksgarantie vallen.
Moet ik mijn apparatuur nog ontkalken als die dit aangeeft?
Apparatuur, zoals bijvoorbeeld een koffiezetapparaat of de vaatwasser, kan misschien na de installatie aangeven dat deze ontkalkt dient te worden. Uw koffiezetapparaat of vaatwasser kan blijven aangeven dat u moet ontkalken, dit is niet nodig. Het apparaat telt het aantal kopjes en meet niet de hardheid.
Hebben jullie een showroom?
Ja, je bent van harte welkom in onze nieuwe showroom te Stadskanaal en Zwaag om het water met een waterontharder te ervaren!
Welke korting krijg ik als ik zelf installeer?
Wanneer je zelf je waterontharder installeert, krijg je van ons €249,- korting op de simplex modellen en een korting van €299,- op de duplex modellen. Bij deze korting vervalt ook het installatie materiaal.
Maakt een ontharder lawaai?
Nee, het ontharden van het water maakt helemaal geen geluid. De regeneratie geeft wel een spoelgeluid.
Dankzij onze compacte waterontharders is dit spoelgeluid minimaal. Hoe compacter, des te minder kracht er nodig is voor het spoelen en dus minder geluid.
Wat zijn de garantievoorwaarden?
STANDAARD GARANTIEVOORWAARDEN
De onderdelen van en toebehoren van de Delta-waterontharders, zowel huishoudelijk als industrieel, kunnen, bij het optreden van een defect, onder garantie vervangen worden mits volgende twee voorwaarden voldaan zijn:
1. Het apparaat/onderdeel is jonger dan 5 jaar.
De fabrieksgarantie termijn op alle Delta waterontharders en toebehoren bedraagt 5 jaar. Dit kan men aantonen door middel van het serienummer op de ontharder of door middel van een aankoopfactuur.
2. De oorzaak is eigen aan het apparaat. Het defect of de storing komt voort van het apparaat zelf bij normaal gebruik. Defecte onderdelen zullen niet vervangen worden onder garantie indien de oorzaak van het defect niet bij het apparaat ligt maar extern is.